måndag 19 januari 2009

Algot är i varje fall frisk!

Nej, fy te rackarn, va det här småbarnslivet kan vara pissigt ibland.
Jag hatar verkligen den här känslan av att vi inte har tid med våra barn!
Som nu, när det dyker upp möten på U:s jobb de dagar han ska vara föräldraledig och det inte finns en enda riktigt bra lösning på problemet.
"Problemet", som i det här fallet är våra barn.

Det är verkligen en skam att kalla sina barn för problem!

Är det verkligen så här det ska vara?

För övrigt har jag, eller rättare sagt min gula peugeot, blivit påkörd idag.
En tjej i en Saab buffade in i bakskärmen i Ljungskile.
Ingen fara skedd, tror jag. Men ändå irriterande!

Nu har jag förmodligen skrämt upp min stackars mamma, så att hon slutat läsa och sitter och ringer till mig. Men till henne kan jag bara hälsa att det är lugnt och att din dotter bara behöver lugna ner sig lite.

Ska försöka göra det genom att sätta dagens plus på pränt:
- Algot vakna feberfri och yster och har så förblivit hela dagen.
- Uppdrag hårklippning och badning av två små pojkar gick över förväntan.
- Vi kom i tid till porträttfotograferingen och jag tror att åtminstone bilderna på Mr 1 år blev fina.
- Jag tog mig ut på en lång promenad i mörkret.

Ja, det var väl det!

Inga kommentarer: