måndag 5 januari 2009

Tomtesvar!

Tomten har hört av sig igen!
Häromdagen låg det här brevet i vår brevlåda. Han svarade snällt på frågorna om var han bor ("...på toppen på Nordpolen.") och hur långt hans skägg är (tydligen hela "1,67 m). Han hälsade till grabbarna att "Om ni bara är snälla och rediga får ni mer leksaker nästa år." Och så skicka han med två magiska önskestenar.



Algot verkar ha tagit det där med "redig" på stort allvar. För både igår och idag har han hjälpt till å snickra i garaget och hämtat in ved till sina frusna föräldrar.


Idag tog Måns och jag en promenad ner till Dramsvik och tillbaka. Så här våckert var det då!



I övrigt har jag, så här på det nya årets början, upprättat en "Att-göra-lista" med säkert 20 grejer som jag gått och retat mig på att vi fixar. Som exempel kan nämnas "få upp krokar för diskhanddukarna i köket". U. betade av hela tre punkter medan jag var och storhandlade ikväll. Så nu får jag nog sluta blogga och försöka beta av ett par punkter jag med. Även en diktator måste ju bidra...

Inga kommentarer: