tisdag 6 januari 2009

Snuva och marktrupper i Gaza

Nej, nu får det ta mig tusan var nog.
Här är några av de saker vi fått avboka den senaste tiden på grund av alla krassliga killar jag har omkring mig:
- Julresa till Värmland
- Nyårsfest hos oss
- Heldag med vänner inklusive korvgrillning
- Universeumbesök för Algot och resten av familjen
- Lunch och fika med kusin Martin med familj och vännen Sofia

Det sista skulle ha skett idag. Men på grund av våra snoriga och hostiga små pojkar fick jag ringa återbud. Jag är såååååå trött på de här rinnande näsorna nu!!
Och imorgon drar vardagen igång igen. Då skall U. tillbaka till jobbet och jag får rodda här hemma bäst jag kan. Nä, fy för den lede för en sån här ledighet!

Och sen kan man ju förstås försöka ha lite perspektiv på saker och ting och inse att lite snuva , förlorad nattsömn och inställda kalas är ett verkligt lyxproblem i jämförelse med hur det verkligen kan vara.

Var just inne på Carl Bildts blogg http://carlbildt.wordpress.com/ och läste om hans och andra utrikesministrars hopplösa försök att förhindra fortsatta strider i Gaza.
Ja, vad är väl lite snuva att gnälla över...

Inga kommentarer: