lördag 17 januari 2009

Må du aldrig bliva stuuur

- Stoppa tiden!
Det är en tanke som slår mig allt som oftast.
Visst, jag gnäller över vaknätter, snoriga näsor och svårigheterna med att jobba deltid.
Men detta, att ha blivit mamma till två barn, är trots allt det absolut bästa som hänt mig.
Det är rent magiskt!
Därför vill jag inte att den här tiden ska försvinna. Jag menar, tiden då jag får läsa sagor för Algot om kvällarna och Måns vilar sitt lilla huvud mot min axel när jag bär in honom till spjälsängen.
Jag antar att alla barnens åldrar har sin egen tjusning.
Men, hur de andra åldrarna är har jag ju ingen aning om.
Jag vet bara att den här är fantastisk!

Så allt som oftast, när jag tittar på mina barn, dyker Pippi och hennes krumelurpiller upp i skallen. Det där som hon tar efter att först ha besvärjt tiden med den magiska formeln "Fina lilla Krumelur, jag vill aldrig bliva stur..."

Inga kommentarer: