tisdag 4 mars 2008

Blöjblues

Bäst idag: Lunch med två goa jobbarkompisar.

Sämst idag: Förskolepersonalens miss när det gällde att byta Algots blöja under dagens utflykt.

Förstår att sånt kan hända, men när man ser resultatet av att gå med en bajsig blöja en hel dag blir man både arg, besviken och uppgiven. De fula röda utslagen gör så ont att han inte vill sitta och knappt kan gå.

Kan bara konstatera att det är för få vuxna som ska ta hand om allt för många små. Tycker det är imponerande att de ens försöker ta sig ut på utflykter med ett helt fotbollslag av sjövilda "Algotar". Men undrar samtidigt om det är så klokt när de uppenbarligen inte kan ha koll på till exempel blöjbytena.

Nåväl, det känns lite bättre sedan jag bett personalen se över blöjrutinterna och med tanke på småttingarnas fina läkkött är nog utslagen snart ett minne blott.

I övrigt glädjs jag åt att familjen är frisk. Eller ja...Urban har lite feber och jag har åkt på en ögoninflammation.
Men lillkillarna mår bra! Om man bortser från Måns skriktimmar om kvällarna förstås...

Enda missödet idag, förutom Algots röda stjärt, var när jag kom en vecka för tidigt till BVC för att göra Måns 2-månaderskontroll.

Å andra sidan klarade jag nykterhetstestet med bravur när polisen stoppade mig och bad mig blåsa. Med tanke på att jag inte druckit något starkare än lättöl det senaste året var det kanske inte så märkvärdigt.

Inga kommentarer: