söndag 23 mars 2008

Kajsa Varg II

Vuxnare än så här blir man inte.
Eller vad sägs om att servera sina vänner inkokt lax med primörsallad på påskafton.
Under tillagningen, som började redan på förmiddagen (!?), hade jag till å med plockat fram stektermometern.
Den, som jag fnös lite arrogant åt när den delades ut som julklapp på jobbet för några år sedan. Nu förstår jag inte hur man skulle klara sig ut en dylik.
Kände mig som Kajsa Varg när jag kokade ihop lagen med ättika, lagerblad, kryddpeppar å dill. Den skarpa ättiksdoften fick mig att undra hur i herrans namn det hela skulle smaka. Men, det blev faktiskt riktigt gott!
Idag har jag och Algot matat fåglarna, åkt bob i trägårn och sent om sider satt fjädrar i ett björkris. Vad härligt att vintern kom till sist!









Inga kommentarer: