tisdag 11 mars 2008

Så nattar man en laptop

"Vet du vad jag gjorde på jobbet idag?" sa Urban och fortsatte:
" Jag blev sittande å pratade med en kollega efter ett möte och rätt som det var kom jag på mig själv med att vagga och vyssja datorn jag hade i famnen."
Kollegan hade tittat inte konstigt på honom, men varit väluppfostrad nog att låta bli att fråga.
Ett par månaders skrikkvällar har tydligen satt sina spår. Vi turas om att med gungande knän vandra runt i huset med lilleman liggandes på magen på ena underarmen. Att stå still eller, gud förbjude, sätta sig ner funkar inte. Nej, ständig rörelse, det är Måns recept på en lyckad kväll.

Fotnot: Ständigt rörlig heter perpetuum mobile på latin och avser en kropp eller maskin som går i all evighet utan tillförsel av energi. En evighetsmaskin alltså.

Källa: Wikipedia

Inga kommentarer: