onsdag 12 november 2008

Den rätta knycken

Är det inte bara Tjorven på Saltkråkan som har.
Med ett enkelt handgrepp har jag just fixat vår demolerade kamera.
Efter att ha trillat i backen hade den ett snett objektiv och slutat fungera.
Frågade foto-Lasse här på jobbet vad jag skulle ta mig till. Kassera eller knyck till blev rådet. För att skicka in den på lagning trodde han inte var ekonomiskt försvarbart.
Sagt å gjort, en knyck fick det bli å nu funkar kameran perfekt.

Det enda jag grunnar på nu är om jag ska säga som det är till U. Det var ju faktiskt han som orsakade skadan, möjligen med lite inblandning våra båda vildar.
Skulle ju kunna hävda att jag lämnat in den och att det blev fasligt dyrt. Har sett att de har ett par ascola motorcykelboots på Hamburgsunds skor...

Inga kommentarer: