torsdag 27 november 2008

Måns Dag och Natt

Vad gör man med en unge som slutat äta och sova?

En sån unge har vi och han heter Måns.

Han har väl aldrig varit särskilt stor i maten. Men nu kniper han bestämt igen den lilla munnen vare det serveras gröt, brukmat eller mammas hemlagade. Det enda han inte ratar är mosad banan och välling.
Antar att man kan leva rätt länge på det.

Vad värre är, han har slutat sova.
Eller rättare, han har slutat sova på natten. När alla andra tycker det är mumma att få lägga huvet på kudden och slå ihop ögonlocken, då vaknar den lille rackarn till liv och ska nödvändigtvis leka de mest vilda lekar.

Nu tror ni förstås att vi låter honom sova för länge på dan. Och hade han varit vår förste telning hade ni nog haft rätt i det antagandet. Men något har vi faktiskt lärt oss sen sist, så några längre sovstunder på dan det får han faktiskt inte.

Nej, jag vet då rakt inte vad det har tagit åt honom. Men jag vet att om inte jag passar på att få lite sömn pronto så kommer jag göra som kineserna (alltså, tuppa av över skrivbordet på jobbet imorgon.)

Ska bara ta å fylla i den här listan som jag återigen snott från bloggande Tina med adressen: http://familjenochjag.blogspot.com/

Alltså,...

Kvällens Kajsa

Humör: Gott
Mående: Trött
Klädsel: Mys
Gjort: Jobbat
Borde göra : Gå å lägga mig
Planer: Adventspynta
Längtan: Lediga dagar ihop, allihop
Vill ha: En ny el-ljusstake från Clas Ohlson
Lyssnar på: Datorns surr
Bästa: Våra söta barn
Sämsta: Att en när och kär släkting är sjuk
Barn: Sover (peppar, peppar...)
Väder: Regn och blåst
Tid: 21.25
Karamell: "Ibland när jag säger det jag tänker så märker jag att jag inte alltid tycker så"
(Nalle Puh)

Sweet dreams, era mocklisar

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej; tina här som du länkat till:) Lämna gärna en kommentar nästa gång du kikar in, det är alltid trevligt å se vem som är inne och läser:)
Mvh Tina