lördag 29 november 2008

Sicket smurto

Det hjälpte visst att skriva om Måns dumma mat- och sovvanor. Sen jag satte de raderna på pränt har han både ätit och sovit som den värste Skalman.

Fast, det jag är mest nöjd med just nu är att jag, på egen hand (!?), lyckades koppla in vår nya digitalbox.
Ja, ja, jag vet att det ska vara så enkelt att ett barn klara av det. Men, det hjälps inte....Få saker får mig att känna mig så utomordentligs smart som om jag klarar av att installera ett dataprogram, programmera in kanalerna på bilstereon eller, som nu, fixa oss en fungerande tv.

Dagen fick en lite snopen start när det visade sig att hopp-å-lek-gympan i Ljungskile var slut för säsongen. Men en tur till Bohusläns Museum var inte fy skam det heller. Den som har hittat på och byggt deras lekavdelning med bodar och båt borde få pris. Det tycker både jag och Algot.

Sen har jag julpyntat lite genom att knyta fast en granrisgirlang med små ljus i på vårt altanräcke. Det ger faktiskt lite adventskänsla i novemberskvalet.

och så en dagens...
Dagens humör: Lite stingslig, men fråga mig inte varför
Dagens mående: Fint
Dagens frisyr: Hästsvans
Dagens klädsel: Mys
Dagens planer: Inga fler idag
Dagens längtan: Jo, fast jag inte efter vad
Dagens fundering: Är en bärbar dator onödig lyx?
Dagens beroende: Snos på barnhjässor
Dagens tråkigaste: Regnet
Dagens gjort: Varit på Bohusläns museum, ätit ugnspannkaka, julpyntat utomhus, lagat god middag, fixat teven
Dagens låt: Glassbilstruddelutten
Dagens tid: 23.05
Dagens middagstips: Chevréspäckad fläskfilé med potatisgratäng och en kall öl till det
Dagens borde ha gjort: Rengjort akvariet
Dagens läsning: Bohusläningen, såklart
Dagens tankar: När ska man baka pepparkakor om man vill att de ska räcka till lucia?

1 kommentar:

Annikas ditt och datt sa...

Ny lista finns på min blogg. En utmqaning för dig kanske???