torsdag 20 november 2008

Småbarnstest

Kan inte låta bli att spinna vidare på ett inlägg från en av mina favvo-bloggar.
Idag skriver nämligen Abbes pappa, http://www.hejaabbe.com/, så här om hur man vet att man är småbarnsförälder.
Enligt honom är det när "...de låtar som spelas oftast i ditt huvud är "Rooooory en rääcerbil, Rooooory med vinnande stiil" och "Mu bä dubbelkvack dubbelkvack, när du har fått en svacka...mu, bä, dubbelkvack, dubbelkvack, kom loss och börja kvacka."

Jag kan bara instämma och lägga till ytterligare några tillförlitliga tecken.

Alltså man kan sluta tveka på om man är småbarnsföräldern när man...

1. ...tycker att de 40 minuterna mellan 06.40 och 07.20 en torsdag i mörkaste november är perfekt tid att löpträna. Allt för att inte inkräkta på familjen ändå så pressade schema.

2. ...upptäcker att du har en rand av snor på axeln just som du ska till jobbet och istället för att byta tröja tänker "ja, ja, men den är ju nytvättad i övrigt" och rusar vidare.

3. ...ser en natt med åtta timmars ostörd sömn som ett smärre mirakel, nästan värt att bli religiös för.

2 kommentarer:

Magdalena Rydberg sa...

Jag skriver under på det! Däremot tycker jag inte att ettan stämmer överens med mig... skulle inte ens komma på tanken att ge mig ut och springa mitt i natten! OM jag får sova fram till sju, så blir jag överlycklig!

Kajsa Wedberg sa...

Jo, det ligger förstås något i det du säger...
I morse snek Måns och jag åt oss sovmorgon ända fram till, hör och häpna, halv nio!?
Men, trot eller ej, jag känner mig faktiskt piggare de dagar jag hunnit ta mitt löppass. ;-)