söndag 9 november 2008

Från bohusjullar till Irak

Bohusjullar, ridlekis å dammiga arkiv...en jobbhelg på Bohusläningen kan verkligen bjuda på variation. Har just skrivit färdigt mina artiklar och polisnotiser och tagit mig en kopp kaffe (vilken i ordningen vet jag inte...) Nu blir det äntligen tid till att skriva färdigt en intervju som jag gjorde för en och en halv vecka sedan. Arbetsrubriken är "Irak idag" och intervjun är gjord med en irakisk man som flytt till Sverige, men som reste tillbaka till sitt hemland i våras. Hans berättelse om människornas situation i ett land "som simmar på olja" var fruktansvärd, gripande och intressant. Nu är det upp till mig att ge hans historia rättvisa. En sann utmaning!

Hemma verkar det gå skapligt, trots att det regnar och stackars U. fortfarande låter som han pratar i en burk på grund av snuvan. Slog en signal hem, Algot svara, han lekte med "ekorrarrarrna" och undrade när jag skulle komma hem. Stor värme i hjärtat!

Inga kommentarer: