torsdag 13 november 2008

Om du inte gillar listor, sluta läs här!

Har inte så värst mycket att berätta om den här dagen. U. är på väg till Tyskland med jobbet och mor, som ska hjälpa oss med barnen i morgon, var snäll nog att komma hit redan ikväll. Så nu, när pojkarna somnat, fick hon rycka in som hårfrisörska å se till att jag fick en omgång toning i håret.

För den som gillar listor kommer här är en, som jag har smygsnott av uddevallabloggtjejen Tina.

Vill ni kolla in hennes blogg finns den på den här adressen: http://familjenochjag.blogspot.com/

Hur lång är du?- 167 cm, om jag inte krympt det sista
Vilken ögonfärg har du?- Det står mixed colour i passet. Men jag skulle nog säga att de är grön-bruna
Vilken hårfärg har du?- "Mocka-nyans", sedan typ en timme tillbaka. Riktigt snyggt om jag får säga det själv.
Familj?-Man och två små tokgrabbar
Har du någon bil?- Japp, älskade "Guldägget" (en lejongul peugeot 307)
Musik du lyssnar på?- Gammal. Gärna Billie Holiday eller Nina Simone
Vem ringde dig senast?- Min käre U. som är på väg till Tyskland med jobbet
Var tror du att du befinner dig om tio år?- Förhoppningsvis här i Västerby
Vilka städer har du bott i? Hu, det har blivit en del flyttande...Trollhättan, Lilla Edet (knappast någon stad, men det var där jag växte upp), Karlstad, Göteborg, Brighton, Sundsvall, Malmberget, Falkenberg och Uddevalla
Hur många högskolepoäng i det gamla systemet har du?-Typ 215 (till vilken nytta kan man allt undra när man ser mina lönebesked)
Vilket program läste du på gymnasiet?- Samhäll
Vilken är din favoritglass?- Alla smaker utom lakrits. Lakrits i glass, det funkar bara inte!
Kan du några andra språk än svenska?- Engelska och tyska (drömmer om att lära mig italienska för att det är så fasligt vackert)
Har du någonsin åkt ambulans?- Nej, gudskelov!
Har du fått fortkörningsböter någon gång?- Nähepp
Favorit drink?- Ja, den tiden känns ju som den är helt förbi. Men Currant Russian, om den nu finns kvar i bardiskarna.
Hur gör du för att lufta din ilska?- Det har hänt att en purjolök har slagits i slamsor, men för det mesta försöker jag andas lugnt och tala långsamt.
Vad är du rädd för?- Att det ska hända mina nära och kära något hemskt
Hur många år har du jobbat på ditt nuvarande jobb?- 7 och halvt. Oj, vad det har gått fort!
Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?- Falskhet och småaktighet
Hur många tatueringar har du?- Ingen. Hade en tanke om det i min ungdoms dagar. Nu är jag rätt tacksam att jag var för feg.
Vad ska du göra idag?- Ja, jag borde ha gått å lagt mig för länge sedan.

Nu skickar jag den här listan vidare till bloggarna Magdalena http://magdalenarydberg.blogspot.com/ och Annika http://annikastroberg.blogspot.com/ och hoppas att de nappar på utmaningen och fyller var sin likadan.

1 kommentar:

Annikas ditt och datt sa...

Utmaningen är antagen :-) Kram och trevlig helg! Annika